رونی اوسالیوان پس از شکست 18 بر 13 جاد ترامپ در فینال قهرمانی جهان در روز دوشنبه هفتمین عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. راکت با رکورد استفن هندری که در سال 1999 به هفت عنوان قهرمانی جهان دست یافت، برابری کرد.

با برتری 12-5 بعد از جلسات یکشنبه، به نظر می رسید که اوسالیوان به محض ورود به تئاتر Crucible در شفیلد، عنوان قهرمانی را به دست خواهد آورد. با این حال، به این راحتی هم نبود.

ترامپ دفاع کرد و توانست برتری اوسالیوان را کوتاه کند و جلسه بعد از ظهر را با نتیجه 14 بر 11 به پایان رساند. اوسالیوان قبل از جلسه عصر سه فریم برتری داشت.

موشک با قدرت کامل به آخرین جلسه بازگشت. با بریک های 82، 85، 75 و 85، اوسالیوان پیروزمندانه به پایان می رسد و یک عنوان دیگر در کروسیبل کسب می کند. رونی اوسالیوان با 46 سالگی به پیرترین قهرمان جهان در تاریخ کروسیبل تبدیل شد.

سعی کردم تا جایی که می‌توانم آرام باشم، اما این احتمالاً بهترین نتیجه‌ای است که در برابر شخصی مانند جاد [ترامپ] کسب کرده‌ام. اوسالیوان گفت.

“من هرگز در مورد رکوردها زحمت نداده ام. وقتی آنها را دریافت می کنید، به نوعی خوب است. من اهدافی ندارم امسال همه مسابقات را دوست داشتم، فقط بازی کردن را دوست داشتم.»

رونی اوسالیوان با رکورد هفتمین قهرمانی 2
رونی اوسالیوان و میکالا تاب در فینال مستر اسنوکر آلمان. تصویر توسط DerHexer.

پس از برنده شدن، اوسالیوان پیشنهاد کرد که سال آینده به شفیلد بازخواهد گشت تا رکورد را کاملا بشکند، و به شوخی گفت که “آن را [رکورد] برای یک سال” با هندری به اشتراک خواهد گذاشت.

با وجود اینکه ترامپ در نهایت در یک تیم بازنده قرار گرفت، اما نمی‌توانست تحسین خود را از اینکه O’Sullivan اشتراک گذاشتن یک میز با The Rocket چقدر لذت بخش بود، پنهان کند.

ترامپ در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت: «خوشحال بودم که از آن یک مسابقه درست کردم. شریک کردن یک میز با او بسیار لذت بخش بود.

“این یک دستاورد شگفت‌انگیز است و او بهترین بازیکن تمام دوران است – او مدام بهتر و بهتر می‌شود. عزم و اراده او کاملاً مشخص است. او با فاصله زیادی بهترین بازیکن این تورنمنت بوده است.”

رونی اوسالیوان با رکورد هفتمین قهرمانی 3
جاد ترامپ و رونی اوسالیوان در مسابقات مسترز اروپا 2016. تصویر توسط Crisreece.

اوسالیوان اولین عنوان قهرمانی جهان خود را در سال 2001 به دست آورد و از آن زمان به بعد او یک نیروی قابل محاسبه بوده است. اگرچه او در سال 2011 به بازنشستگی فکر می کرد، اما فرم خود را تغییر داده است و امروز، این مرد انگلیسی 39 عنوان رتبه بندی را در اختیار دارد و یک سری دستاوردهای شگفت انگیز دیگر، او را واقعاً به یکی از بهترین های تمام دوران تبدیل می کند.

فقط در Crucible، او چند رکورد را شکست. اوسالیوان در 74 مسابقه پیروز شده، 199 قرن ساخته، 1182 فریم برنده شده است و بیشترین مقدار جایزه را به دست آورده است – 3061700 پوند. اینها برخی از رکوردهای Crucible او هستند، اما تعداد کمی نیز برای شکستن باقی مانده است، از جمله بیشترین رکوردها که او در 3 برابر استفن هندری و اکثر عناوین قرار دارد.

آیا او در سال آینده هشتمین عنوان Crucible خود را به دست خواهد آورد و رکورد را خواهد شکست؟

رونی اوسالیوان با رکورد هفتمین قهرمانی 4

آیا می خواهید شروع به شکستن رکوردهای اسنوکر خودتان کنید؟  در همیلتون بیلیارد، ما تمام تجهیزاتی را که برای تبدیل شدن به یک بازیکن بهتر اسنوکر نیاز دارید، از میزهای اسنوکر با اندازه کامل گرفته تا تمرین در هر زمانی از روز در آسایش و تجهیزات اسنوکر با کیفیت بالا، مانند چوب اسنوکر و میز اسنوکر ، در اختیار شما قرار می دهیم.