برای اکثر مردم، اسنوکر و استخر نام‌های معروفی هستند. حتی بچه های ما هم از بازی ها شنیده اند. با این حال، بیلیارد هنوز برای بسیاری از مردم یک راز است. “آیا بیلیارد و استخر یکی هستند؟”، “بیلیارد کی اختراع شد؟” تعدادی از سوالاتی هستند که ممکن است از خود بپرسید.

سردرگمی اکنون متوقف می شود. در همیلتون بیلیارد، ما به برخی از سوالات متداول در مورد بازی پاسخ داده ایم.

پیشنهاد خرید
سوالات متداول بیلیارد 2

دستکش بیلیارد باشگاهی

600,000 ریالخرید کنید

آیا بیلیارد و استخر یکی هستند؟

نه، در حالی که بازی ها شبیه به هم هستند، آنها یکسان نیستند. در حالی که “بیلیارد” اغلب به عنوان یک اصطلاح چتر استفاده می شود و به همه بازی های رومیزی اشاره می کند، “بیلیارد انگلیسی” یک بازی است که جنبه های بیلیارد کاروم و استخر را ترکیب می کند. با استفاده از دو توپ نشانه و یک توپ شی قرمز بازی می شود، در حالی که استخر فقط از یک توپ نشانه استفاده می کند.

بازی بیلیارد

آیا خودتان می توانید بیلیارد بازی کنید؟

در حالی که بیلیارد انگلیسی معمولاً یک بازی دو نفره است، می توان بازی را کمی تغییر داد و به شما امکان می دهد به تنهایی بازی کنید. بازی انفرادی می تواند به شما در بهبود دقت ضربات و همچنین گیم پلی کلی خود کمک کند.

چگونه بیلیارد بازی کنیم؟

بیلیارد با استفاده از یک توپ جسم قرمز و دو توپ نشانه (سفید و زرد) روی میز بیلیارد بازی می شود. امتیازها به سه روش به دست می‌آیند، یک توپ (ضربه زدن به توپ نشانه‌ای به‌طوری که به توپ قرمز برخورد کند و توپ دیگر (به هر ترتیبی) در همان ضربه، برای دو امتیاز)، خطر برنده (ضربه زدن به توپ قرمز با توپ قرمز). توپ نشانه ای به طوری که قرمز وارد یک پاکت شود، برای سه امتیاز) و خطر از دست دادن (ضربه زدن به توپ نشانه ای آنها، ضربه زدن به توپ دیگری و سپس وارد شدن به جیب، برای سه یا دو امتیاز بسته به اینکه به کدام توپ ضربه زده شده است).

برنده بازیکنی است که اولین نفری است که به تعداد امتیازات توافق شده (معمولاً 300) می رسد.

توپ های بیلیارد چگونه ساخته می شوند؟

توپ های بیلیارد در گذشته از چندین ماده مختلف از جمله چوب، عاج و خاک رس ساخته می شدند، اما اکنون از رزین فنولیک، پلی استر یا اکریلیک ساخته می شوند.

توپ های بیلیارد

بیلیارد چگونه نام گرفت؟

کلمه “بیلیارد” از یکی از کلمات فرانسوی زیر گرفته شده است: “billart” که یکی از چوب ها یا “bille” به معنای “توپ” است. هر دو کلمه در متن معنی دارند، بنابراین معلوم نیست که ریشه اصلی کلمه کدام است.

خراش در بیلیارد چیست؟

در بیلیارد، خراش اصطلاحی است که برای توصیف زمانی که توپ به گونه‌ای برخورد می‌شود که با قوانین مطابقت ندارد، یک حرکت ناپاک به کار می‌رود. کنگره بیلیارد آمریکا خراش را به‌عنوان گل‌زنی توپ توصیف می‌کند، با این حال، انواع دیگر بیلیارد نیز برداشتن توپ حریف در جیب و ضربه‌ای به توپ را به عنوان خراش تعریف می‌کند.

انحراف در بیلیارد چیست؟

در بیلیارد، انحراف زمانی است که یک بازی نه در مرکز، بلکه در سمت چپ یا راست به توپ ضربه می زند. این باعث می شود که توپ به جای اینکه مستقیم به جلو برود، در جهت مخالف جایی که به آن زده شده است بغلتد. این حرکت به تمرین زیادی نیاز دارد، اما زمانی که به درستی انجام شود، می تواند به شما کمک کند تا در موقعیت های بهتری بازی کنید.

آموزش بیلیارد

کوسه در بیلیارد چیست؟

در بیلیارد، کوسه به انجام کاری برای پرت کردن حواس حریف گفته می شود. به عنوان مثال، «حرکت کوسه» ممکن است انجام یک ضربه غیرمعمول برای پرتاب کردن حریف شما باشد، یا حتی استفاده از تاکتیک‌های روان‌شناختی‌تر مانند اینکه به حریف خود بگویید که حرکت او را به گونه‌ای متفاوت انجام می‌دادید تا او استراتژی‌های خود را زیر سوال ببرد.

بیلیارد چه زمانی اختراع شد؟

بیلیارد اولین بار در دهه 1340 در فرانسه بازی شد، اما به عنوان یک بازی در فضای باز، تقریباً شبیه به کروکت بود. از آن زمان  بازی تا حد زیادی تکامل یافته است و در داخل خانه و روی یک میز چوبی حرکت می کند. پارچه سبز روی میزهای بیلیارد نشان دهنده چمن سبزی است که بازی روی آن انجام می شد.

چه زمانی از گچ در بیلیارد استفاده کنیم؟

در بیلیارد، پس از هر ضربه دیگر باید از گچ استفاده شود تا اصطکاک به نشانه اضافه شود. اصطکاک تضمین می کند که نشانه به موقع از روی توپ نمی لغزد و منجر به اشتباه می شود. نوک نشانه ها به مرور زمان فرسوده و صاف می شوند، بنابراین ممکن است لازم باشد نشانه های قدیمی خود را بیشتر از نشانه های جدیدتر به زبان بیاورید.

نشانه بیلیارد گچ

 

قهرمان بیلیارد جهان کیست؟

پانکاج ادوانی با برتری مقابل بابر مسیح در فینال مسابقات جهانی بیلیارد IBSF قهرمان بیلیارد جهان شد.

خانواده بیلیارد بازی

چرا بیلیارد ورزش نیست؟

بیلیارد به عنوان یک ورزش در نظر گرفته می شود زیرا از انرژی ماهیچه ای استفاده می کند، رفلکس می کند و انرژی زیادی را در این فرآیند می سوزاند و همچنین به مهارت و تمرکز زیادی نیاز دارد.

چرا بیلیارد در المپیک نیست؟

بیلیارد در بازی‌های المپیک نیست زیرا کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که تنوع بازی‌های بسیار زیادی وجود دارد و آنها باید “یک بدنه اصلی را تشکیل می‌دادند که به طور کامل همه بخش‌ها را تعبیه کرده و نمایندگی کند.” با این حال، کنفدراسیون جهانی ورزش های بیلیارد تلاش می کند تا در بازی های فرانسه 2024 جایگاهی کسب کند.

قوانین بیلیارد چیست؟

بیلیارد با سه توپ، دو توپ کیو (زرد و سفید) و یک توپ قرمز بازی می شود. هر بازیکن توپ نشانه مخصوص به خود را دارد. برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی اول بازی می کند، هر دو بازیکن به طور همزمان به طول میز ضربه می زنند و منتظر می مانند تا توپ به سمت آنها برگردد. توپ هر کسی که نزدیک‌ترین توپ به بالک بالک بیفتد برنده می‌شود و می‌تواند انتخاب کند که چه کسی بشکند. جدول تنظیم می شود و اولین بازیکن بازی می کند تا زمانی که نتواند یک ضربه گلزنی بزند. پس از یک ضربه خطا، حریف می تواند انتخاب کند که آیا میز را همان طور که هست رها کند یا توپ ها را به نقاط اصلی خود بازگرداند.

میز بیلیارد

در Hamedi Billiards، ما طیف گسترده ای از میزهای استخر، اسنوکر و بیلیارد با کیفیت برتر، مانند میز بیلیارد  ، میز اسنوکر ، و همچنین لوازم جانبی اسنوکر مانند  توپ های آموزشی اسنوکر را در اختیار شما قرار می دهیم.

تفاوت میز اسنوکر با میز بیلیارد را در این صفحه ببینید.