آیا به تازگی یک میز بیلیارد کاملاً جدید خریده‌اید  و می‌خواهید آن را تازه نگه دارید؟ شاید مدتی است که یک میز بیلیارد داشته اید و می خواهید این میز یک عمر برای شما دوام بیاورد؟ شاید حتی یکی از آنها را از ما خریداری کرده باشید، مانند  میز بیلی Supreme Winner  یا  میز بیلی Slimline Prince.  خوشبختانه برای شما، ما در بیلیارد لیستی از نکات برتر خود را برای حفظ شکل بالای میز بیلیارد و جلوگیری از آسیب دیدگی جمع آوری کرده ایم.

مراقبت از میز بیلیارد 2
پیشنهاد خرید
مراقبت از میز بیلیارد 3

دستکش بیلیارد باشگاهی

600,000 ریالخرید کنید

از روکش میز بیلیارد استفاده کنید 

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما  روکش‌های میز بیلیارد  ارزان‌ترین و ساده‌ترین راه برای ایمن نگه داشتن تخته شما هستند. وقتی از میز استفاده نمی کنید، از روکش استفاده کنید تا پارچه محو نشود یا گرد و غبار جمع نشود. پوشش ها همچنین می توانند از آسیب نشت و رطوبت محافظت کنند.

میز را مرتب مسواک بزنید 

از یک  برس رومیزی با حرکات  ملایم از یک طرف به طرف دیگر استفاده کنید تا بقایای گچ یا گرد و غبار را از نمد پاک کنید. توصیه می شود میز خود را بعد از هر ده ساعت بازی یا حداقل یک بار در هفته مسواک بزنید، اما اگر روکش میز ندارید، ممکن است مجبور شوید بیشتر مسواک بزنید. همچنین خوب است که گهگاه نمد را جاروبرقی بکشید، اما دقت کنید که ملایم باشید، در غیر این صورت می توانید نمد را از تخته سنگ جدا کنید. اکستنشن شلنگ روی جاروبرقی اغلب این کار را انجام می دهد.

بقیه میز را تمیز کنید 

جیب های چرمی را با یک پارچه نرم، مرطوب شده با آب یا یک پاک کننده چرم شفاف، تمیز کنید و پایه ها و کناره های میز را با یک پارچه مرطوب پاک کنید، قبل از اینکه از پولیش خوب استفاده کنید تا آن را زیبا و براق کنید.

اگر  توپ های استخر را تمیز نکنید تمیز کردن نمد و چوب فایده ای ندارد . یک سطل پر از آب گرم پر کنید و یک ماده شوینده به آن اضافه کنید. پس از 5 دقیقه خیس کردن توپ ها، هر توپ را به صورت جداگانه با یک پارچه میکروفیبر یا پارچه تمیز کنید. در نهایت توپ های استخر را کاملا خشک کنید. سعی کنید پس از پایان بازی توپ های ضعیف را با پارچه ای پاک کنید تا هر گونه اثر انگشت و گرد و غبار پاک شود.

نشانه های استخر را نگه دارید 

زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنید،  نشانه‌های استخر را  در  قفسه‌های نشانه ،  پایه‌های نشانه  یا  جعبه‌های نشانه ذخیره  کنید تا از تاب برداشتن آن‌ها جلوگیری کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها هرگز به منبع گرما یا هر جایی که ممکن است سرد و مرطوب شوند، نباشند.

اقدامات پیشگیرانه انجام دهید 

علاوه بر کارهایی که باید برای خوش فرم نگه داشتن میز خود انجام دهید، کارهای زیادی نیز وجود دارد که نباید انجام دهید. به عنوان مثال، هرگز کیف، نوشیدنی، غذا یا هر چیز غیرمرتبط با استخر را روی میز خود قرار ندهید، زیرا نمد به راحتی آسیب می بیند. اگر فضای کافی برای یک میز بیلیارد و یک میز معمولی ندارید، چرا هر دو را در قالب  میز غذاخوری بیلیارد ما تهیه نکنید؟

هرگز سعی نکنید میز اسنوکر یا بیلیارد خود را پس از تنظیم آن جابجا کنید، زیرا آنها دقیقاً تراز شده اند و فقط باید توسط افراد حرفه ای جابجا شوند. این امر در مورد نشستن و تکیه دادن بر روی میز نیز صدق می کند، زیرا این امر می تواند منجر به ناهماهنگی تخته میز و فشار بیش از حد روی ریل شود