امروز، ما به برخی از متداول‌ترین سؤالات مربوط به اسنوکر پاسخ می‌دهیم تا به شما در یادگیری اصول اولیه نحوه بازی اسنوکر کمک کنیم. بنابراین، چه مبتدی باشید و چه کنجکاو باشید که در مورد این ورزش بیشتر بدانید، ما مطمئناً به سؤالاتی که شما در مورد آنها تعجب کرده اید پاسخ خواهیم داد.

اسنوکر یک ورزش تند است که از اواخر قرن نوزدهم وجود داشته است. این اولین بار توسط ارتش بریتانیا اختراع شد و از آن زمان به یک بازی محبوب در فرهنگ بریتانیا تبدیل شده است. این بازی روی یک میز بیلیارد مستطیلی با شش جیب، یکی در هر گوشه و دو جیب در وسط بازی می‌شود.

اگر به دنبال خرید توپ های اسنوکر، میز اسنوکر یا سایر لوازم جانبی اسنوکر با کیفیت عالی هستید ، یکی از تامین کنندگان پیشرو میز اسنوکر ، همه اینها را دارد. اگر در مورد میزها یا لوازم جانبی ما سوالی دارید، دریغ نکنید با ما تماس بگیرید.

پیرمردی که به دختر جوان نحوه بازی اسنوکر را آموزش می دهد
پیشنهاد خرید
بازی اسنوکر 2

توپ اسنوکر چینی

16,000,000 ریالخرید کنید

هدف اصلی اسنوکر چیست؟

هدف اصلی اسنوکر استفاده از نشانه اسنوکر برای ضربه زدن به توپ سفید است که سپس توپ شی را به یکی از شش جیب روی میز می زند.

چه وسایلی برای بازی اسنوکر لازم است؟

برای بازی اسنوکر به یک میز اسنوکر، نشانه های اسنوکر، یک توپ سفید، 15 توپ قرمز و 6 توپ رنگی نیاز دارید.

توپ ها در اسنوکر چه رنگ هایی هستند؟

اسنوکر دارای 15 توپ قرمز و یک توپ قهوه ای، آبی، صورتی، سبز، زرد و سیاه است.

اتاق اسنوکر کلاسیک

چگونه توپ های اسنوکر را تنظیم می کنید؟

همه 15 توپ قرمز باید در یک هرم در یک انتهای میز قرار گیرند. توپ صورتی باید دقیقاً جلوی نقطه هرم باشد و توپ سیاه باید چند اینچ پشت هرم باشد. شار آبی در وسط جدول قرار می گیرد. زرد، قهوه ای و سبز باید به صورت افقی در نقطه شکست در انتهای جدول قرار گیرند.

چه کسی در یک بازی اسنوکر اول می شود؟

بازیکنان می توانند با پرتاب یک سکه، بازیکن شروع کننده را تعیین کنند. بازیکنی که برنده پرتاب می شود می تواند انتخاب کند که بازی را شروع کند یا حریفش باید بازی را شروع کند.

بازی اسنوکر چگونه شروع می شود؟

بازی اسنوکر زمانی شروع می‌شود که اولین بازیکن، توپ سفید را در هر جایی داخل D قرار می‌دهد. سپس بازیکن با چوب نشانه به توپ‌های قرمز ضربه می‌زند. در هر ترم، تا زمانی که گاوهای قرمز از میز خارج شوند، ابتدا باید توپ قرمز را با توپ نشانه گذاری کنید.

مرد در حال بازی اسنوکر

وقتی یک توپ قرمز در گلدان اسنوکر قرار می گیرد چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که یک توپ قرمز در گلدان اسنوکر قرار می گیرد، بازیکن یک امتیاز کسب می کند و توپ در جیب باقی می ماند. سپس بازیکن سعی می کند یک توپ رنگی را به گلدان بزند، اما باید قبل از ضربه زدن کدام یک را اعلام کند.

وقتی با موفقیت توپ رنگی را در اسنوکر گلدان می کنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر توپ رنگی را با موفقیت در اسنوکر قرار دهید، توپ به جای خود روی میز برگردانده می شود و ارزش توپ رنگی را به دست می آورید. سپس بازیکن به ضربه زدن ادامه می دهد تا زمانی که توپی به گل نزند.

استراحت در اسنوکر چیست؟

در اسنوکر، استراحت تعداد امتیازاتی است که یک بازیکن در یک بازدید از جدول کسب می کند.

وقتی همه توپ های قرمز در گلدان اسنوکر قرار می گیرند چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که تمام توپ های قرمز در اسنوکر گلدانی شدند، توپ های رنگی باید به ترتیب زیر گلدان شوند: زرد، سبز، قهوه ای، آبی، صورتی و سپس سیاه.

توپ های اسنوکر روی میز نمدی سبز رنگ

اگر در بازی اسنوکر به توپ رنگی اشتباه ضربه بزنید چه اتفاقی می افتد؟

نوبت خود را از دست خواهید داد و حریف شما چهار امتیاز یا ارزش توپی که به طور تصادفی به آن ضربه زده اید، هر چه بزرگتر باشد، می گیرد.

اگر توپی را روی میز اسنوکر لمس کنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر در طول بازی یک توپ اسنوکر را لمس کنید، حریف شما ارزش توپی را که لمس کرده اید، یا 4 امتیاز، هر چه بیشتر به دست می آورد.

آیا پرش شوت در اسنوکر غیرقانونی است؟

بله، پرش شوت در اسنوکر غیرقانونی است.

اگر توپ سفید را در اسنوکر گلدان کنید چه اتفاقی می افتد؟

قرار دادن توپ سفید در اسنوکر یک ضربه اشتباه است و حریف شما چهار امتیاز کسب خواهد کرد.

مرد در حال بازی اسنوکر

چگونه در اسنوکر امتیاز کسب می کنید؟

امتیازات در اسنوکر با زدن توپ ها به ترتیب صحیح و قانونی طبق قوانین به دست می آید. همچنین می توانید از خطاهای حریف امتیاز بگیرید.

هر توپ قرمز گلدان قانونی به شما یک امتیاز می دهد.

زمانی که گلدان قانونی باشد، توپ زرد 2 امتیاز، سبز 3 امتیاز، قهوه ای 4 امتیاز، آبی 5 امتیاز، صورتی 6 امتیاز و سیاه 7 امتیاز می دهد.

اسنوکر چیست؟

اسنوکر زمانی است که هیچ مسیر مستقیمی بین توپ و توپی که می خواهید ضربه بزنید وجود ندارد. ممکن است نیاز باشد که ضربه پا را انجام دهید.