preloader

هر چند وقت یکبار باید توپ های بیلیارد را تمیز کنید؟

ball billiards

وقتی بیلیارد بازی می کنید، توپ های بیلیارد می توانند گرد گچ، اثر انگشت و گرد و غبار را از روی میز جمع کنند. این چیزها می توانند باعث شوند که توپ های بیلیارد شما درخشندگی خود را از دست بدهند و کثیف به نظر برسند. بنابراین، برای اینکه توپ ایت بال خود را عالی نگه دارید، باید آنها را تمیز کنید، اما چگونه باید آنها را تمیز کنید و هر چند وقت یکبار باید توپ بیلیارد خود را تمیز نمایید؟

پیشنهاد خرید
توپ های بیلیارد را تمیز کنید 1

توپ بیلیارد چینی

14,500,000 ریالخرید کنید

چرا باید همیشه توپ های بیلیارد خود را تمیز کنید؟

 

برای تصمیم گیری اینکه هر چند وقت یکبار تمیز کردن توپ های بیلیارد، اجازه دهید بررسی کنیم که چرا تمیز کردن آنها مهم است. برای شروع، توپ های تمیز و صیقلی بیلیارد روان تر از توپ های کثیف می چرخند. همچنین متوجه تفاوت در نحوه برخورد توپ ها با یکدیگر خواهید شد.

شما با توپ های تمیز بیلیارد تماس بهتری برقرار می کنید، بنابراین هنگام ضربه به توپ حرکت بهتری میکند و جایی که باید می روند. از طرف دیگر، توپ های کثیف بیلیارد همیشه در جهتی که می خواهید پیش نمی روند زیرا سطح توپ ها کثیف است.

دلیل دومی که باید شار بیلیارد خود را تمیز کنید، کمکی به نگهداری میز بیلیارد است. گرد و غبار گچ، کثیفی توپ ها روی پارچه میز، مثلث  و اودال ها منتقل می شود. بنابراین، اگر مدام با توپ‌های کثیف بیلیارد بازی می‌کنید، باید زمان بیشتری را برای تمیزی میز بیلیارد خود صرف کنید.

پیشنهاد خرید
توپ های بیلیارد را تمیز کنید 2

دستکش بیلیارد باشگاهی

600,000 ریالخرید کنید

چگونه توپ های بیلیارد را تمیز کنیم؟

سه روش مختلف برای تمیز کردن توپ های بیلیارد وجود دارد. می توانید از یک پاک کننده توپ بیلیارد استفاده کنید، آنها را با دست بشویید، یا روی یک دستگاه تمیزکننده و پولیش توپ برقی سرمایه گذاری کنید (که برای باشگاه های مسابقاتی پیشنهاد میشود).

روش شستشوی دست

این روش تمیز کردن توپ کمی بیشتر از استفاده از پولیش و تمیز کننده توپ طول می کشد. کثیفی، گرد و غبار گچ، چرک و کثیفی را از توپ ها پاک می کند. با این حال، ممکن است مانند زمانی که از پولیش استفاده می کنید، براق به نظر نرسند.

مرحله 1: یک سطل تمیز را با آب صابون پر کنید
از مواد شوینده ظروف ملایم  که با آب ولرم مخلوط شده استفاده کنید. شما هرگز نباید از آب داغ استفاده کنید، زیرا می تواند به توپ ها آسیب برساند. می‌توانید از آب خنک یا سرد استفاده کنید، اما ممکن است توپ‌ها تمیز نباشند، زیرا آب ولرم به شل شدن چرک و کثیفی کمک می‌کند.

مرحله 2: توپ ها را در سطل قرار دهید
به جای قرار دادن هر شانزده توپ در سطل، با چهار تا هشت توپ در یک زمان شروع کنید. شما نباید اجازه دهید که توپ ها به هم برخورد بکنند و لب پر بشوند. اجازه دهید توپ ها حدود پنج تا هشت دقیقه خیس بخورند .

مرحله 3: توپ های کثیف بیلیارد را بشویید
با استفاده از یک پارچه میکروفیبر تمیز، آنها را در سطل آب خیس کنید. سپس هر یک از توپ ها را بشویید. می توانید توپ های شسته شده را روی یک حوله نرم قرار دهید یا دوباره داخل آب شستشو قرار دهید.

مرحله 4: توپ ها را بشویید و خشک کنید
با استفاده از آب خنک، صابون را از روی هر یک از توپ ها بشویید. توپ های آبکشی شده را روی یک حوله نرم قرار دهید. بعد از اینکه تمام توپ ها شسته شدند، از یک پارچه میکروفیبر خشک و تمیز برای خشک کردن هر توپ استفاده کنید تا از ایجاد لکه های آب جلوگیری شود.

روش استفاده از پاک کننده شار بیلیارد

مرحله 1: توپ ها را پاک کنید
با پاک کردن باقی مانده های اضافی روی توپ ها با استفاده از یک پارچه میکروفیبر شروع کنید. توپ ها را روی یک حوله نرم دیگر قرار دهید.

مرحله 2: از پاک کننده توپ بیلیارد استفاده کنید
با استفاده از یک پاک کننده توپ بیلیارد، مقدار کمی را روی هر توپ بمالید. یک نقطه کوچک به اندازه یک نخود کافی می باشد.

مرحله 3: توپ ها را صاف کرده و پولیش دهید
با استفاده از یک حوله میکروفایبر تمیز، پاک کننده را در اطراف توپ پهن کنید و به صاف کردن و جلا دادن آن ادامه دهید. بعد از اینکه براق شد، آن را کنار بگذارید. به کار روی توپ ها یکی یکی ادامه دهید و در صورت نیاز اگر حوله اول کثیف شد از حوله دیگری استفاده کنید.

مرحله 4: اجازه دهید توپ ها خشک شوند
همانطور که توپ ها خشک می شوند، ممکن است متوجه شوید که پولیش توپ یک فیلم روی آنها باقی می گذارد. این کاملا طبیعی است. پس از خشک شدن کامل توپ ها، از یک پارچه میکروفایبر تمیز استفاده کنید و برای آخرین بار توپ ها را صاف کنید.

روش دستگاه پاک کننده و پولیش توپ برقی استخر

این احتمالا ساده ترین راه برای تمیز کردن توپ های بازی است. شما به سادگی توپ ها را داخل دستگاه قرار می دهید و چرخه تمیز کردن و پرداخت را اجرا می کنید که حدود سه دقیقه طول می کشد. مواد مصرفی وجود دارد که باید آنها را جایگزین کنید مانند محلول تمیز کننده و پدهای تمیز کننده. با این حال، بیشتر ماشین های الکتریکی قبل از اینکه نیاز به تعویض این چیزها داشته باشید، چرخه های متعددی را اجرا می کنند. منبع عکس از سایت امازون می باشد.

 

دستگاه تمیز کننده توپ بیلیارد

 

مطلبی در مورد چه لوازمی برای میز بیلیارد برای شروع بازی لازم است که شاید برایتان مفید باشد.

محصولات ما

توپ اسنوکر تایوانی

قیمت اصلی 38,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 35,000,000 ریال است.

میز مینی اسنوکر و اسنوکر کرگدن

550,000,000 ریال650,000,000 ریال

میز بیلیارد طرح گل

300,000,000 ریال470,000,000 ریال

توپ بیلیارد تایوانی

قیمت اصلی 35,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 32,000,000 ریال است.
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
باز کردن چت
1
سوالی دارید از ما بپرسید؟
سلام ما معمولا کمتر از 10 دقیقه پاسخ میدهیم
تماس مستقیم 09124237290 حامدی