preloader

برای بازی بیلیارد چه لوازمی لازم است؟

برای بازی بیلیارد چه لوازمی نیاز داریم

قبل از اینکه بدانیم برای بازی بیلیارد به چه لوازمی نیاز هست یک سری توضیحات داده می شود. یادگیری نحوه بازی بیلیارد  می تواند به اندازه خود بازی سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد. Pool یک بازی ورزشی عالی است که وقتی می خواهید یک بازی چالش برانگیز که نیاز به استراتژی و مهارت دارد، آن را تجربه کنید. قبل از اینکه یک چوب بیلیارد را بردارید و شروع به ضربه زدن به توپ کنید، نکات ضروری وجود دارد که باید بدانید تا واقعاً از بازی لذت ببرید.

آشنایی با انواع میزهای بیلیارد
میزهای بیلیارد در سایزهای مختلفی عرضه می شوند که از میزهای 6 فوتی تا میزهای 12 فوتی را شامل می شود. متداول‌ترین اندازه‌هایی که با آن‌ها روبرو می‌شوید، میزهای 6 و 7 فوتی هستند که در سالن‌های عکاسی و میزهای 8 یا 9 فوتی در بیشتر خانه‌ها یافت می‌شوند. تمام میزهای بیلیارد بدون در نظر گرفتن اندازه دارای چهار پاکت(سوراخ) گوشه و دو پاکت کناری هستند.

برای دیدن سایز میز بیلیارد و فضای لازم برای قرار گیری میز بیلیارد به این صفحه وارد شوید.

پیشنهاد خرید
برای بازی بیلیارد چه لوازمی 1

میز بیلیارد اف22 مدرن

280,000,000 ریالخرید کنید

با انواع لوازم بیلیارد آشنا شوید

برای بازی ایت بال از انواع تجهیزات بیلیارد استفاده خواهید کرد. بنابراین، باید اهمیت هر یک و ارتباط آن با بازی بیلیارد را درک کنید. رایج ترین

لوازمی که برای بازی بیلیارد با آن روبرو خواهید شد شامل:

توپ های بیلیارد
برای اکثر بازی های ایت، از مجموعه شانزده توپ رنگی بیلیارد استفاده خواهید کرد استفاده خواهید کرد . هفت تا از توپ ها یکدست رنگ هستند و اعداد یک تا هفت هستند. مجموعه ای دیگر از هفت توپ راه راه و با شماره های نه تا پانزده وجود دارد. سپس، یک توپ شماره 8  سیاه و سفید و یک توپ کیوبال سفید  وجود دارد.

چوب بیلیارد

چوب های بیلیارد دارای طول های مختلفی هستند که معمولاً 57 اینچ (تقریبا 145 سانتی متر) است. با این حال، اگر یک چوب بازی سفارشی دارید، مال شما می‌تواند یک یا دو اینچ بلندتر یا کوتاه‌تر باشد.

دو اندازه دیگر از چوب های بیلیارد که اغلب استفاده می شوند، چوب های 132 سانتی متر و 122 سانتی متری هستند. از طول های کوتاهتر زمانی استفاده می شود که فضای محدودی در اطراف میز برای بازی بدون مانع دارید.

گچ بیلیارد
گچ بیلیارد یکی از لوازم جانبی ضروری است. گچ معمولاً به صورت یک مربع کوچک می باشد و برای قرار دادن گچ روی نوک چوب استفاده می شود تا هنگام ضربه زدن به توپ کیوبال تماس را بهبود بخشد.

مثلث بیلیارد
مثلث های  ایتی تجهیزاتی هستند که برای چیدن توپ ها در ابتدای بازی استفاده می شوند. شکل های مثلثی رایج ترین هستند.

نکته: آیا به لوستر میز بیلیارد نیاز داریم؟ به این مقاله سر بزنید.

قوانین انواع مختلف بازی های بیلیارد را بیاموزید

رایج ترین بازی ایت بال که یاد می گیرید چگونه بازی کنید، بیلیارد 8 توپ است. هدف این است که اولین کسی باشید که تمام توپ های خود را پاکت می کند. سپس به شما اجازه داده می شود تا با استفاده از قوانین زیر توپ 8 سیاه را پاکت کنید تا برنده بازی شوید:

توپ ها بیلیارد را در مثلثی قرار دهید و توپ 8 باید در مرکز ردیف سوم قرار گیرد.
توپ ها را بریک کنید(بشکنید). یک بازیکن برای ضربه زدن به توپ های رنگی چیده شده باید از کیوبال استفاده کند.
اگر توپ رنگی بعد ضربه اول داخل شد شما رنگ توپ خود را انتخاب کنید اگر هر توپی را در طول بازی اودال کنید، توپی که ابتدا زده اید رنگ شماست. اگر هیچ توپی را در پاکت فرو نکردید، بازی با چرخش های متناوب ادامه می یابد تا زمانی که کسی توپ را فرو کند. هنگامی که آنها این کار را انجام دهند، آن رنگ رنگ آنهاست و رنگ دیگر متعلق به بازیکن دیگر است.
بازیکنان بیلیارد به نوبت ادامه می دهند. یک چرخش تا زمانی طول می کشد که توپ های رنگی خود را اودال(پاکت) کنید. اگر توپ کیوبال را پاکت کنید یا نتوانید هیچ یک از توپ های خود را پاکت کنید، نوبت شما تمام شده است.
برنده شدن در بازی. هنگامی که تمام توپ های خود را تمام کردید، می توانید سعی کنید توپ 8 را اودال کنید. شما باید صدا کنید که قصد دارید توپ را در چه سورخی شلیک کنید تا به طور قانونی توپ را به جیب بزنید و در بازی برنده شوید. اگر توپ 8 را غرق نکنید، بازی ادامه می یابد.

حالا که متوجه شدیم برای بازی بیلیارد به چه لوازمی نیاز هست می توانید در صورت نیاز برای خرید لوازم جانبی یا میز بیلیارد در هر سایز و اندازه ای با بیلیارد حامدی در تماس باشید.

مقالات دیگر بیشتر بخوانید:

فواید میز بیلیارد برای سلامت مغز

به صورت اقساطی میز بیلیارد خریداری کنیم؟

وزن میز بیلیارد چقدر است؟

محصولات ما

توپ بیلیارد چینی

قیمت اصلی 16,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 14,500,000 ریال است.

میز بیلیارد مدرن طرح کهکشانی

500,000,000 ریال620,000,000 ریال

میز مینی اسنوکر و اسنوکر طرح برلین

550,000,000 ریال650,000,000 ریال

میز بیلیارد اف22 مدرن

280,000,000 ریال340,000,000 ریال
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
باز کردن چت
1
سوالی دارید از ما بپرسید؟
سلام ما معمولا کمتر از 10 دقیقه پاسخ میدهیم
تماس مستقیم 09124237290 حامدی