preloader

وزن میز بیلیارد چقدر است؟

وزن میز بیلیارد

وقتی می خواهید یک میز بیلیارد سفارشی در خانه خود داشته باشید، دانستن وزن میز بیلیارد ضروری است. وزن به شما کمک می کند تا بهترین مکان را برای میز بیلیارد انتخاب کنید. در بیشتر موارد، لازم نیست نگران تقویت کفپوش باشید. با این حال، دوست داشته باشید وزن میز بیلیارد خود را بدانید.

دلیل دیگری که چرا باید وزن میز بیلیارد خود را بدانید این است که اگر بخواهید آن را به اتاق دیگری در خانه خود منتقل کنید یا آن را به خانه جدیدی منتقل کنید. جابجایی میز بیلیارد به دلیل سنگینی میز می تواند بسیار پیچیده و چالش برانگیز باشد.

پیشنهاد خرید
وزن میز بیلیارد 1

میز بیلیارد اف22 مدرن

280,000,000 ریالخرید کنید

چه عواملی بر وزن میز بیلیارد تأثیر می گذارد؟

عوامل مختلفی وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید که بر وزن میز بیلیارد تأثیر می گذارد.

شماره 1: کف میز سنگ یا کف ام دی اف؟
زیر پارچه میز بیلیارد تخت چوبی(ام دی اف) است یا تخت تخته سنگ. چوب مورد استفاده برای میزهای بیلیارد معمولاً از چوب تخته فیبر با چگالی متوسط ​​فشرده است. با این حال، برخی از تخت های چوبی با استفاده از چوب های سخت ساخته می شوند.

تخته سنگ نوعی سنگ است که برای تخت روی میزهای بیلیارد استفاده می شود. به چوب ترجیح داده می شود زیرا پیچ نمی خورد، وزن آن ثبات را فراهم می کند، به توپ های استخر اجازه می دهد تا به درستی روی میز بغلتند. همچنین سطح بازی سطح بالای میز بیلیارد را فراهم می کند که بسیار سازگارتر از چوب است.

بیشتر بخوانید: میز بیلیارد کف سنگ یا کف ام دی اف؟

 

قیمت میز بیلیارد

 

 

شماره 2: ضخامت تخته سنگ
ضخامت تخت میز بیلیارد بر وزن آن تأثیر می گذارد. در واقع میزهای تخته سنگی حدود 60 تا 70 درصد وزن کل را تشکیل می دهند. ضخامت ها می تواند از 2.5 تا 4.5 سانتی متر متغیر باشد.

اکثر میزها از تختی به ضخامت تقریبا 3 سانتی متر استفاده می کنند که از تخته سنگ 3 تکه ساخته شده است. این به این معنی است که سه تکه تخته سنگ مجزا در داخل میز قرار داده شده است تا کف میز را درست کند. اگر یک سنگ میز بیلیارد یک تک سنگ می خواهید، ضخامت آن معمولاً 2سانتی متر است.

تقریباً تمام میزهای حرفه ای مسابقات از تخته سنگ با ضخامت بین 2.8 تا 4.5 سانتی متر استفاده می کنند.

شماره 3: اندازه میز بیلیارد

ابعاد کلی میز بیلیارد بر وزن کلی میز تأثیر می گذارد، زیرا اندازه تخت ها متفاوت خواهد بود. اندازه میز برای انواع مختلف میز بیلیارد از شش فوت تا دوازده فوت متغیر است. میزهای دوازده فوتی معمولاً میزهای اسنوکر هستند و از سنگین ترین میزهایی هستند که می توانید پیدا کنید.

شماره 4: قاب و پاهای میز بیلیارد

قاب و پایه های میز بیلیارد نیز نقش بسزایی در وزن میز دارد. برای میزهای بیلیارد تخته سنگ، قاب باید بتواند وزن تخته سنگ را تحمل کند. به این ترتیب، از چوب های سخت برای قاب و پاها استفاده می شود.

علاوه بر این، تعداد پاهای استفاده شده روی میز بر وزن تأثیر می گذارد. میزهای کوچکتر دارای چهار پایه و میزهای بزرگتر دارای شش پایه خواهند بود. میزهای 12 فوت اسنوکر معمولاً 8 پایه دارند. علاوه بر این، باندهای بالای میز نیز از چوب سخت برای میزهای بیلیارد تخت تخته ای ساخته شده است.

شماره 5: لوازم جانبی میز بیلیارد

اگر می خواهید  توپ بیلیارد و سایر لوازم جانبی به میز بیلیارد شما اضافه شود، این ویژگی ها وزن کلی را افزایش می دهد. برای خرید توپ های بیلیارد به صفحه توپ بیلیارد و اسنوکر وارد شوید.

وزن میز بیلیارد چقدر است؟

چند وزن متوسط ​​برای میزهای بیلیارد چیست؟
میانگین وزن میزهای بیلیارد کف ام دی اف می تواند از 82 کیلوگرم  تا 270 کیلوگرم متغیر باشد، به شرح زیر:

  • وزن میز 6 فوت – 82 کیلوگرم
  • وزن میز 7 فوت – 124 کیلوگرم
  • وزن میز 8 فوت – 180 کیلوگرم
  • وزن میز 9 فوت – 220 کیلوگرم
  • وزن میز 10 فوت – 270 کیلوگرم

میانگین وزن میز بیلیارد برای میزهای بیلیارد تخت تخته سنگی عبارتند از:

میز 6 فوت – 220 کیلوگرم
میز 7 فوت – 270 کیلوگرم
میز 8 فوت – 310 کیلوگرم
میز 9 فوت – 350 کیلوگرم
میز 10 فوت – 380 کیلوگرم
میز 12 فوت – 450 کیلوگرم
بیشتر میزهای بیلیارد مسکونی بین هشت تا نه فوت طول دارند. سبک ترین میزهای تنظیمی که در خانه استفاده می شود حدود 350 تا 400 کیلوگرم شروع می شود و تا میز نهایی 12 فوتی که می تواند 400 تا 500 کیلوگرم یا بیشتر وزن داشته باشد بالا می رود!

آیا برای یک میز بیلیارد باید کف خود را تقویت کنم؟

حتی اگر یک میز بیلیارد تخته سنگی استاندارد می تواند 350 کیلوگرم یا بیشتر وزن داشته باشد، این وزن بین تعداد پایه های روی میز تقسیم می شود. به عنوان مثال، روی یک میز چهار پایه 400 کیلوگرمی، هر پایه 100 کیلوگرم را تحمل می کند. روی یک میز 360 کیلوگرمی شش پا، هر پایه 60 کیلوگرم را تحمل می کند.

بنابراین، اکثر مردم نیازی به تقویت کفپوش خود نخواهند داشت. تنها استثنا این است که به یک میز بیلیارد کف سنگی 12 فوتی نگاه می کنید.

ملاحظات نهایی

اکنون که می دانید وزن یک میز بیلیارد چقدر است، ضروری است که بهترین مکان را برای نصب میز بیلیارد حرفه ای جدید در خانه خود انتخاب کنید. پس از راه اندازی، ساعت های بی پایانی از لذت را برای شما فراهم می کند.

اگر سوالات بیشتری در مورد میز بیلیارد و  یک میز بیلیارد بزرگ(اسنوکر 12فوتی) سفارشی جدید دارید، لطفاً با Hamedibilliards تماس بگیرید.

ما میزهای بیلیارد سفارشی شده را در طرح های بسیار متنوعی با ویژگی ها و گزینه های سفارشی می سازیم تا به شما امکان شخصی سازی بیشتر میز بیلیارد جدیدتان را بدهد. برخی از طرح های ما را به صورت آنلاین بررسی کنید و با ما با شماره 09124237290 تماس بگیرید تا امروز مشاوره خرید میز بیلیارد را انجام دهیم.

اطلاعات بیشتر در سایت ویکی پیدا می توانید پیدا کنید.

مقالات دیگر بیشتر بخوانید:

انواع میز بیلیارد

فواید میز بیلیارد برای سلامت مغز

میز بیلیارد دست دوم بخریم؟

نحوه تمیز کردن میز بیلیارد

محصولات ما

میز بیلیارد برلین

300,000,000 ریال470,000,000 ریال

توپ اسنوکر چینی

قیمت اصلی 18,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 16,000,000 ریال است.

میز بیلیارد طرح گل

300,000,000 ریال470,000,000 ریال
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
باز کردن چت
1
سوالی دارید از ما بپرسید؟
سلام ما معمولا کمتر از 10 دقیقه پاسخ میدهیم
تماس مستقیم 09124237290 حامدی