بازی استخر قرن هاست که وجود داشته است. گفته می شود که قدیمی ترین استفاده از کلمه “استخر” برای توصیف یک بازی بیلیارد مانند در سال 1797 در یک روزنامه ویرجینیا استفاده شده است. محبوبیت بازی هرگز متوقف نشد و بازیکنان در تمام سنین در سراسر جهان از آن لذت بردند.

امروزه، استخر به تنوع‌های متعددی گسترش یافته است که می‌توان آن‌ها را در هر جایی بازی کرد، از میخانه محلی شما گرفته تا یک محیط حرفه‌ای در کنار افرادی مانند آلبین اوشان، بازیکن شماره یک استخر فعلی در جهان طبق انجمن جهانی بیلیارد (WPA) چه زمانی که صحبت از استخر به میان می آید، چه تازه کار هستید یا مدت زیادی است که در حال بازی کردن با استخر انگلیسی بوده اید، اما اکنون علاقه مندید که بدانید چگونه استخر آمریکایی بازی کنید، دیگر جستجو نکنید.

در حامدی بیلیارد، ما انواع میزهای بیلیارد را برای فروش عرضه می کنیم و همچنین می توانیم میز بیلیارد ایجاد کنیم . با سال ها تجربه، ما از نکات و نکات این بازی محبوب آگاه هستیم. بنابراین، امروز، ما برخی از دانش خود را به اشتراک می گذاریم و همچنین به برخی از سوالات متداول در مورد بازی پاسخ خواهیم داد.

چگونه بیلیارد بازی کنیم 2

کدام بازی بیلیارد بهترین است؟

چیزی به نام بهترین یا بدترین بازی بیلیارد وجود ندارد. بازی های بیلیاردی مختلفی وجود دارد که می توان بازی کرد، از جمله هشت توپ، نه توپ، بلک بال، ده توپ، مستقیم استخر، هفت توپ، یک پوک و استخر بانک. به علاوه، برخی از این بازی‌ها دارای تنوع‌های مختلفی هستند. بنابراین، با صد و یک روش مختلف برای بازی استخر، بهترین بازی بیلیارد به ترجیح شخصی بستگی دارد. هر کدام را امتحان کنید و ببینید کدام یک را ترجیح می دهید.

بیلیارد هشت توپی چیست؟

بیلیارد هشت توپ یا 8 توپ که به نام استخر آمریکایی نیز شناخته می شود یکی از رایج ترین بازی های استخری است. توپ های استخر که اغلب جامد و راه راه یا نقطه و راه راه نامیده می شوند، شامل هفت توپ تک رنگ با شماره 1 تا 7 و هفت توپ راه راه از 9 تا 15 و توپ سیاه 8.

چگونه بیلیارد بازی کنیم 4

توپ های بیلیارد چگونه تنظیم می شوند؟

توپ های بیلیارد با استفاده از قفسه مثلثی قفسه بندی می شوند. بسته به بازی استخر انتخابی شما، توپ ها باید بر اساس آن تنظیم شوند. نحوه تنظیم توپ های استخر هنگام بازی استخر آمریکایی و استخر انگلیسی را در زیر بخوانید.

چه کسی در یک بازی بیلیارد می شکند؟

بازیکنی که در یک بازی بیلیارد شکست می خورد باید به صورت تصادفی انتخاب شود. شما می توانید هر بازی شانسی را انتخاب کنید تا بفهمید چه کسی شروع می کند یا به سادگی با حریف خود صحبت کنید که چه کسی باید اول بازی کند. این که آیا ترجیح می دهید یک سکه در هوا پرتاب کنید یا سنگ، کاغذ، قیچی بازی کنید – انتخاب این که چه کسی باید بازی را شروع کند به شما بستگی دارد.

چگونه بیلیارد بازی کنیم 5

آیا می توانید در استخر به توپ حریف ضربه بزنید؟

ابتدا توپ خود را زده باشید، می توانید در استخر به توپ حریف ضربه بزنید. با این حال، مهم است که در نظر بگیرید که آیا توپ حریف را به جیب زده اید، و همچنین قوانینی که بر اساس آن بازی می کنید: قوانین میله یا قوانین لیگ.

قوانین نوار

پس از ضربه اول به توپ حریف ضربه بزنید، نوبت به حریف می رسد.

اگر ابتدا توپ خود را نخوردید و توپ حریف خود را به جیب کوبیدید، حریف اکنون می تواند توپ را در هر نقطه روی میز پشت نقطه دوم قرار دهد.

قوانین لیگ

اگر توپ حریف را بدون اینکه ابتدا به توپ خود ضربه بزنید به جیب ضربه بزنید، حریف شما می تواند کیو توپ را در هر نقطه از میز قرار دهد.

چگونه بازی استخری را بهبود دهیم؟

ما خرید توپ های تمرینی مانند توپ نشانه تمرینی نهایی را توصیه می کنیم که برای کمک به بهبود وضعیت بازی، هدف گیری، گلزنی و موارد دیگر طراحی شده است. مجموعه توپ استخری سوپر پرو کاپ آرامیت نیز یک مجموعه تمرینی عالی است زیرا با یک توپ نشانه دار خال قرمز همراه است که به شما امکان می دهد چرخش روی توپ را ببینید و یاد بگیرید که چگونه از ضربات خاص به نفع خود استفاده کنید.

چگونه بیلیارد بازی کنیم 6

چگونه بیلیارد بازی کنیم

برای اینکه سعی کنیم شما را در مورد همه انواع استخرها گیج نکنیم، بر روی دو مورد از محبوب ترین بازی های استخر تمرکز می کنیم: استخر آمریکایی (یا استخر 8 توپی) و استخر انگلیسی (همچنین به عنوان بلک بال نیز شناخته می شود).

نحوه بازی در بیلیارد 8 توپی

مرحله 1. توپ ها را تنظیم کنید.

یک مثلثی بگیرید و توپ ها را داخل آن قرار دهید. از سمت چپ به راست شروع کنید. یک توپ تک رنگ یا یک توپ راه راه را در گوشه قرار دهید (بسته به توپی که در گوشه قرار داده اید، تنظیم متفاوت خواهد بود).

 

چگونه بیلیارد بازی کنیم 7

توپ تک رنگ در گوشه. دو توپ راه راه دنبال می شود. سپس سه توپ تک رنگ را قرار دهید. در رج چهارم، سه توپ راه راه و گلوله 8 تایی مشکی را در جایگاه سوم از پایین قرار دهید. در ردیف آخر، از پایین، یک توپ راه راه، یک توپ جامد، یک توپ راه راه و سپس توپ های جامد باقی مانده را روی آن قرار دهید. اگر یک توپ راه راه را در گوشه پایین سمت چپ قرار داده اید، به سادگی برعکس این کار را انجام دهید. سپس، توپ نشانه را در پشت خط افقی (رشته سر) قرار دهید.

مرحله 2. شکستن.

بازیکن شروع کننده را به صورت تصادفی انتخاب کنید. اگر بازیکنی که بریک می کند یک بریک موفقیت آمیز انجام دهد و یک توپ راه راه یا یک توپ جامد را گلدان کند، نوع توپ آن بازیکن مشخص شده است. اگر بازیکنی که هم یک توپ راه راه و هم یک توپ جامد می شکند، بازیکن می تواند انتخاب کند که چه نوع توپی را می خواهد به گلدان زدن ادامه دهد. اگر بازیکنی که کریک می کند هیچ توپی نزند، نوبت به حریف می رسد.

مرحله 3. به نوبت گرفتن.

بازیکنان به نوبت به توپ های اختصاص داده شده خود شلیک می کنند. اگر یکی از بازیکنان مرتکب خطا شود، مانند توپ زدن به توپ حریف یا کیو بال، نوبت به بازیکن دیگر می رسد. قوانین بسته به اینکه طبق قوانین بار بازی می کنید یا قوانین لیگ تغییر می کند.

 

چگونه بیلیارد بازی کنیم 8

مرحله 4. توپ 8 تایی سیاه را در جیب قرار دهید.

هنگامی که یک بازیکن تمام توپ های اختصاص داده شده خود را به جیب زد، می تواند سعی کند توپ 8 را به گل برساند. اولین بازیکنی که پس از به جیب زدن تمام توپ های اختصاص داده شده به جیب، هشت توپ را به جیب بزند، برنده بازی است. با این حال، اگر بازیکن بلافاصله پس از زدن توپ سیاه، کیو توپ را به جیب بزند، برد به حریف می رسد.

چگونه بیلیارد انگلیسی بازی کنیم

مرحله 1. توپ ها را تنظیم کنید.

بیلیارد انگلیسی با توپ های زرد، توپ های قرمز و یک توپ سیاه 8 بازی می شود. یک قفسه مثلثی بگیرید و توپ ها را داخل آن قرار دهید. یک توپ قرمز را در گوشه پایین سمت چپ قرار دهید. سپس دو توپ زرد را در ردیف بعدی قرار دهید. در رج سوم یک توپ زرد در پایین و دو توپ قرمز روی آن قرار دهید. در ردیف بعدی، یک توپ قرمز در پایین، یک توپ زرد بعد، توپ سیاه هشت و سپس یک توپ زرد دیگر را در بالا قرار دهید.

در ردیف آخر، یک توپ زرد در پایین قرار دهید و سپس یک توپ قرمز و سپس یک توپ زرد. آخرین توپ های قرمز باقی مانده را روی آن قرار دهید. رنگ ها را می توان معکوس کرد.

چگونه بیلیارد بازی کنیم 9

مرحله 2. شکستن

 

بازیکنی که به طور تصادفی انتخاب شده است، توپ نشانه را پشت خط افقی قرار می دهد و به توپ ها ضربه می زند. اگر بازیکن شروع کننده توپی را به گلدان بزند و/یا حداقل چهار توپ به بالشتک برخورد کند، استراحت موفقیت آمیز است. اگر هیچ یک از این رویدادها اتفاق نیفتد، یک استراحت ناپاک است. در صورتی که در زمان استراحت توپی به گل نرسیده باشد، جدول برای حریف باز می ماند.

اگر بازیکن شروع کننده توپی را به زمین بزند، باید در طول بازی با آن رنگ بازی کند. وقتی بازیکنی گلدان قرمز و زرد را به زمین زده باشد، می تواند انتخاب کند که روی کدام یک به بازی ادامه دهد.

نکته: در صورت خطا، بازیکن حریف دو شوت دریافت می‌کند و می‌تواند کیو توپ را برداشته و در هر نقطه پشت خط قرار دهد.

مرحله 3. چرخش

بازیکنان به نوبت توپ های رنگی خود را گلدان می کنند. اگر بازیکنی به توپ یا توپ 8 حریف ضربه بزند بدون اینکه ابتدا به توپ خود ضربه بزند یا تمام توپ های روی میز را کاملاً از دست بدهد، حریف دو شوت دریافت می کند. اگر بازیکنی توپی را به گلدان بزند، قرار نیست توپ را بزند (توپ حریف یا کیو بال) همین امر صدق می کند.

چگونه بیلیارد بازی کنیم 10

مرحله 4. گلدان هشت توپ

هنگامی که یک بازیکن تمام توپ های خود را پاک کرد، زمان آن است که توپ 8 را در گلدان قرار دهد. اگر بازیکنی توپ 8 را بزند، بازی را برده است. با این حال، اگر توپ 8 قبل از گلدان شدن توپ های بازیکنی در گلدان قرار گیرد، آنها بازی را می بازند.

مطلبی که شاید به درد شما بخورد، هر چند وقت توپ(شار) بیلیارد را تمیز کنیم.

امیدواریم این راهنما مفید بوده باشد. اگر به دنبال میز بیلیارد مناسب برای خانه خود هستید یا می خواهید توپ های بیلیاردی برای تمرین مهارت های خود داشته باشید، به دنبال بیلیارد حامدی باشید. مشاوره بیشتر می خواهید؟ همین امروز با تیم ما تماس بگیرید.